There was an error in this gadget

Pages

Oct 25, 2010

My Lovely family






daku semasa kecil2 dahulu.....

bersama family tercinta di hari lebaran


my lovely mum n dad....love u muahhhh.....



Ya Allah ya tuhanku.,.....
rindunyer tak terkira...
lame dah sue x blek umah,,,
walaupun bru 1 bln lbih... tp rasenyer da mcm berbulan2....
rindu kat kluarga tercinta.....
"mak n ayah...adeq windu la kat mak n ayah.,...."
"adeq nk blek umah....."
tp... kerinduanku terubat bila ada rakan2 yg sentiasa memberi kasih sayang kepadaku....
terima kasih kerpada rakan2
"masnita,tho,yana n redza,,,,
teman sentiasa....
dan sentiasa menunggu kepulangan erin n timah.....
korang blek la cpt....

Oct 24, 2010

Taman bandar....

ummmm... pakkal jer la aq nie saket tulang belakang.,..
lau x... dalame ikot dak2 nie joging same.,...jelz lak tgk dak2 nie joging...
xpew2.. sok2 maseh ad... hahahah....
walaupn x joging... tp ad gak keje yg aq wat... apw ag,, mek gambar la keje nyer.. hahahahah
masnita...









redza yana n tho


Majlis perkahwinan kakak topeq....

topeq






redza mas n sue 

akak sya tho akmal n asip
mas n me










tho

Oct 15, 2010

12 BARISAN MANUSIA .. MENUJU KE AKHIRAT ( JANGAN SOMBONG UNTUK BACA DAN JANGAN KEDEKUT UNTUK BERKONGSI )

Barisan pertama: 
Di iringi dari kubur dlm keadaan tidak bertangan & berkaki . keadaan ini dijelaskan melalui seruan Allah S.W.T : 
"Mereka orang2 yg menyakiti hati jiran sewaktu hidup mereka. Mereka yg sombong & tidak berbuat kebaikan kepada jiran tetangga akan mendapat kehinaan didunia maupun di akhirat". 
Firman Allah 'aku akan memalingkan hati orang yg sombong serta takbur di muka bumi ini dengan tiada alasan yg benar dari (memahami) ayat2 ku(yg menunjukkan kekuasaan ku),itulah balasan & tempat kembali mereka adalah neraka". 

Barisan ke-2: 
Di iringi dari kubur dlm bentuk babi hutan datang seruan Allah 
"mereka orang yg meringan2kan solat sewaktu hidup,sesungguhnya orang yg memelihara solat 5 waktu akan dihindari dari siksa kubur sebaliknya, mereka yg mengabaikan maka waktu dia mati, Mayatnya akan dihimpit oleh liang lahat sehingga berselisih tulang rusuk." 
Rasulullah saw bersabda "sesungguhnya seorang hamba apabila dia berdiri untuk bersolat,maka di letakkan semua dosanya di atas kepala & kedua2 bahunya, maka setiap kali dia rukuk atau sujud, berjatuhanlah dosa2 itu. 

Barisan ke-3: 
Di iringi dari kubur dgn bentuk keldai & perut penuh ular serta kala jengking 
"mereka adalah orang yg enggan membayar zakat ketika hidupnya walaupun pada ketika itu mereka tergolong dlm orang yg berkemampuan. 
Inilah balasannya & tempat kembali mereka adalah neraka. 

Barisan ke-4: 
Diiringi dari kubur dlm keadaan darah memancut keluar dari mulut 
"Mereka adalah antara orang yg suka berdusta ketika berjual beli. Berniagalah dengan jujur serta amanah agar hasil yg diperoleh datang dari sumber yg halal. 

Barisan ke-5: 
Diiringi dari kubur dalam keadaan berbau busuk seperti bangkai ketika itu Allah menurunkan angin sehingga bau busuk itu menganggu ketenteraman padang mahsyar 
"Mereka ini adalah orang yang menyembunyikan perlakuan derhaka, takut diketahui oleh manusia tetapi tidak pula takut kepada Allah. inilah balasannya & tempat mereka juga adalah neraka. 

Barisan ke-6: 
Diiringi dari kubur dengan keadaan kepala terputus dari badan mereka adalah orang yg dahulunya menjadi saksi palsu. 

Barisan ke-7: 
Diiringi dari kubur tanpa lidah tetapi mengalir darah & nanah dari mulut mereka. Me reka ini adalah orang yg enggan memberi kesaksian kebenaran. 

Barisan ke-8: 
Diiringi dari kubur dlm keadaan terbalik,kepala kebawah & kaki ke atas. M ereka adalah orang yg melakukan zina. 
Tempat mereka juga adalah di neraka. Sabda rasulullah "tiada bersunyi2an antara seorang lelaki & wanita,melainkan wujudnya syaitan sebagai orang ketiga antara mereka". 

Barisan ke-9: 
Diiringi dari kubur dengan wajah hitam & bermata biru, sementara dlm diri mereka penuh dengan api gemuruh mereka adalah orang yg makan harta anak yatim dengan cara yang tidak sepatutnya. 

Barisan ke-10: 
Diiringi dari kubur dlm keadaan tubuh berpenyakit sopak & dipenuhi kusta. M ereka ini adalah orang yg derhaka kepada ibu bapa sewaktu hidupnya. 

Barisan ke-11: 
Diiringi dari kubur dlm keadaan buta,gigi panjang seperti tanduk lembu jantan,bibir terjuih hingga ke dada & lidah terjulur hingga ke perut serta keluar pelbagai kotoran yg menjijikkan. 
Mereka ini adalah orang yg minum arak sewaktu hidupnya. 

Barisan ke-12: 
Diiringi dari kubur dengan wajah bersinar2 seperti bulan purnama. mereka melalui titian Siratulmustakim seperti kilat. 
Datang suara dari sisi Allah yang memaklumkan "mereka semasa hidupnya adalah orang yg beramal salih & melakukan kebaikan. 
Mereka juga menjauhi perbuatan derhaka, memelihara solat lima waktu & meninggalkan dunia dalam keadaan bertaubat. 
Inilah balasan mereka & tempat kembali mereka adalah syurga, beroleh keampunan, kasih sayang & keredhaan Allah S.W.T" 


BACALAH YASSIN 

RASULULLAH s.a.w telah bersabda yang bermaksud: 
"Bacalah surah Yassin kerana ia mengandungi keberkatan", iaitu: 
1. Apabila orang lapar membaca surah Yaasin, ia boleh menjadi kenyang. 
2. Jika orang tiada pakaian boleh mendapat pakaian. 
3. Jika orang belum berkahwin akan mendapat jodoh. 
4. Jika dalam ketakutan boleh hilang perasaan takut. 
5. Jika terpenjara akan dibebaskan. 
6. Jika musafir membacanya, akan mendapat kesenangan apa yang dilihatnya. 
7. Jika tersesat boleh sampai ke tempat yang ditujuinya. 
8. Jika dibacakan kepada orang yang telah meninggal dunia, Allah meringankan siksanya. 
9. Jika orang yang dahaga membacanya, hilang rasa hausnya. 
10. Jika dibacakan kepada orang yang sakit, terhindar daripada penyakitnya. 
11. Rasulullah s.a.w bersabda: "Sesungguhnya setiap sesuatu mempunyai hati dan hati al-Quran itu ialah Yassin. Sesiapa membaca surah Yassin,nescaya Allah menuliskan pahalanya seperti pahala membaca al-Quran sebanyak 10 kali. 
12. Sabda Rasulullah s.a.w lagi, "Apabila datang ajal orang yang suka membaca surah Yassin pada setiap hari, turunlah beberapa malaikat berbaris bersama Malaikat Maut. Mereka berdoa dan meminta dosanya diampunkan Allah, menyaksikan ketika mayatnya dimandikan dan turut menyembahyangkan jenazahnya". 
13. Malaikat Maut tidak mahu memaksa mencabut nyawa orang yang suka membaca Yaasin sehingga datang Malaikat Redwan dari syurga membawa minuman untuknya. Ketika dia meminumnya alangkah nikmat perasaannya dan dimasukkan ke dalam kubur dengan rasa bahagia dan tidak merasa sakit ketika nyawanya diambil. 
14. Rasulullah s.a.w bersabda selanjutnya: "Sesiapa bersembahyang sunat dua rakaat pada malam Jumaat, dibaca pada rakaat pertama surah Yaasin dan rakaat kedua Tabaroka. Allah jadikan setiap huruf cahaya di hadapannya pada hari kemudian dan dia akan menerima suratan amalannya di tangan kanan dan diberi kesempatan membela 70 orang daripada ahli rumahnya tetapi sesiapa yang meragui keterangan ini, dia adalah orang-orang yang munafik. 

Sesiapa yang menerima mesej ini tolong forwardkan kepada teman seagama yang lain. 

Untuk renungan semua, 

Siapakah orang yang sibuk ? 
Orang yang sibuk adalah orang yang tidak mengambil berat akan waktu solatnya seolah-olah ia mempunyai kerajaan seperti kerajaan Nabi Sulaiman a.s 
Siapakah orang yang manis senyumannya? 
Orang yang mempunyai senyuman yang manis adalah orang yang ditimpa musibah lalu dia kata "Inna lillahi wainna illaihi rajiuun." Lalu sambil berkata,"Ya Rabbi Aku redha dengan ketentuanMu ini", sambil mengukir senyuman. 
Siapakah orang yang kaya? 
Orang yang kaya adalah orang yang bersyukur dengan apa yang ada dan tidak lupa akan kenikmatan dunia yang sementara ini. 
Siapakah orang yang miskin? 
Orang yang miskin adalah orang tidak puas dengan nikmat yang ada sentiasa menumpuk - numpukkan harta. 
Siapakah orang yang rugi? 
Orang yang rugi adalah orang yang sudah sampai usia pertengahan namun masih berat untuk melakukan ibadat dan amal-amal kebaikan. 
Siapakah orang yang paling cantik? 
Orang yang paling cantik adalah orang yang mempunyai akhlak yang baik. 
Siapakah orang yang mempunyai rumah yang paling luas? 
Orang yang mempunyai rumah yang paling luas adalah orang yang mati membawa amal-amal kebaikan di mana kuburnya akan di perluaskan saujana mata memandang. 
Siapakah orang yang mempunyai rumah yang sempit lagi dihimpit? 
Orang yang mempunyai rumah yang sempit adalah orang yang mati tidak membawa amal-amal kebaikkan lalu kuburnya menghimpitnya. 
Siapakah orang yang mempunyai akal? 
Orang yang mempunyai akal adalah orang-orang yang menghuni syurga kelak kerana telah mengunakan akal sewaktu di dunia untuk menghindari seksa neraka. 

Siapakah org yg KEDEKUT ? 
Orang yg kedekut ialah org yg membiar ilmu ini dan tidak berkongsi pada orang lain.

Sebaik-baik manusia itu adalah mereka yang memberi manafa'at kepada manusia lain...

Oct 14, 2010

MORE is batter than mOrE....THATS MORE IS MORE



MORE RELIEF
MORE IMAGINATION
MORE THRILLS
MORE CONTROVERSY
MORE SUBVERSIVE
MORE FREAKS
MORE DIVERSITY
MORE CONTRAST
MORE PERSONALITY
MORE CREATIVITY
MORE OBJECTS
MORE DIALOGUE
MORE PEOPLE
MORE MIXITY
MORE MUSIC
MORE VEGETAL
MORE ENTHUSIASM
MORE ENTERTAINMENT
MORE FRANK LLOYD WRIGHT
MORE FUN
MORE SPECIFIC
MORE NATURAL LIGHT
MORE MAXIMALISM
MORE CROSSBREEDING
MORE MATERIALS
MORE MONEY
MORE DETAILS
MORE LINES
MORE CURVES
MORE POINTS
MORE INVITING
MORE WELCOMING
MORE TREES
MORE INTELLIGENCE
MORE POCKETS
MORE DE NIRO
MORE SPEED
MORE SLOW
MORE MOVES
MORE HAIR
MORE FINGERS
MORE BILL MURAY
MORE GROOVE
MORE LYNCH
MORE NOUVELLE-VAGUE
MORE SHAPES
MORE ENGEENIRING
MORE BRIDGES
MORE VENICES
MORE PARADIGMS
MORE PARADISE
MORE BLACK
MORE YELLOW
MORE CMYK
MORE ANECDOTES
MORE WATCHES
MORE COLLECTIONS
MORE ISLANDS
MORE EVENTS
MORE INVENTION
MORE GADGET
MORE SMURF
MORE CHARACTERS
MORE SWEET
MORE HOT
MORE SEXY
MORE SMILY
MORE FEMININ
MORE POETRY
MORE ONIRISM
MORE SHADOW
MORE WWW
MORE CONTACTS
MORE DISCUSSION
MORE STARS
MORE SKY
MORE BOARDS
MORE TREES
MORE WORK
MORE PROJECTS
MORE PROCESSES
MORE ENERGY
MORE FOOD
MORE WATER
MORE REST
MORE RADIOHEAD
MORE GODARD
MORE WONDERFUL
MORE FANTASTIC
MORE EXTRAORDINARY
MORE VISION
MORE SMOOTH
MORE FLUID
MORE ORGANIC
MORE FRIENDLY
MORE FUNK
MORE JAZZ
MORE ELECTRO
MORE MALAYSIA
MORE LOCAL
MORE GLOBAL
MORE ACCIDENTAL
MORE ATTEMPTS
MORE IDEAS
MORE DESCRIPTIVE
MORE REPETITION
MORE RYTHM
MORE ECHO
MORE BREAKS
MORE ACCELERATIONS
MORE DRAWINGS
MORE SKETCHES
MORE TALK-ABOUTS
MORE FRIENDS
MORE ROOFS
MORE STAIRCASES
MORE UNITY
MORE SKINS
MORE PLANETS
MORE SYSTEMS
MORE INGREDIENTS
MORE PLANTS
MORE FACTORIES
MORE WORK
MORE INVOLVEMENT
MORE APPLES
MORE ORANGES
MORE PINK
MORE DIFFERENCES
MORE DISTANCE
MORE REVOLUTION
MORE MODELS
MORE THOUGHTS
MORE HISTORY
MORE FUTURE
MORE TOMORROW
MORE TODAY
MORE LESS
MORE LANGUAGES
MORE COLORS
MORE LANDSCAPES
MORE TREES
MORE FLOWERS
MORE ANALYSIS
MORE POSITIONS
MORE INTUITION
MORE PERSPECTIVE
MORE AIR
MORE ELEMENTS
MORE OPENED MIND
MORE AVAILABILITY
MORE EARS
MORE EYES
MORE LEGS
MORE ARMS
MORE HEART
MORE SMELLS
MORE SONGS
MORE MELODIES
MORE FREEDOM
MORE DIAGONALS
MORE OBLIQUE
MORE GENIUS
MORE TALENT
MORE AMBITIONS
MORE SPACES
MORE SLOPES
MORE SURFACES
MORE SEASONS
MORE SEAS
MORE LEAVES
MORE CINEMA
MORE MOVIES
MORE SOUND
MORE SUPERSONIC
MORE INFINITY
MORE MATHEMATIC
MORE LOGICAL
MORE INTERESTING
MORE PLAY
MORE STORIES
MORE EFFECTS
MORE SENSITIVE
MORE VARIATIONS
MORE INTEGRITY
MORE IMAGES
MORE PICTURES
MORE SCIENTIFIC
MORE ARCHITECTURE
MORE GREEN
MORE GREEN
AND 
MORE GREEN
(THATS.....ME)
BUT THATS ALL COMES FROM ALLAH TO ME AND TO ALL PEOPLE